مراسم افتتاحیه آزمایشگاه نوآوری باز مکو

۲۸ دی ۱۳۹۸

خلاصه خبر: افتتاح «آزمایشگاه نوآوری باز مپنا» با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل گروه مپنا، مسئولان و مدیران استان البرز

به نام خدا

در راستای پیشبرد اهداف گروه مپنا در انقلاب صنعتی چهارم ، صبح روز شنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۸، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و مدیرعامل گروه مپنا طی آیینی با حضور مسئولان استانی البرز و شهرهای کرج و فردیس، «آزمایشگاه نوآوری باز مپنا» را افتتاح کردند.

شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری البرز و شهرداری کرج در قالب طرحِ کلان «شهر دانایی؛ کارخانه نوآوری کرج» اقدام به تأسیس «آزمایشگاه نوآوری باز» با نام MECO Next نموده است. این اقدام در راستای راهبرد نوآوری باز و اتصال مکو و سایر شرکت‌های گروه مپنا  به اکوسیستم استارت‌آپی و فن‌آورانه کشور می‌باشد.

دکتر ستاری در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: هرجا تیم‌های خلاق، جوان و نوآور دور هم جمع شدند اتفاقات خوبی رقم خورد و خرسندم که شرکت‌های بزرگی مانند مپنا نیز در این حوزه وارد شدند.

دکتر علی آبادی – مدیرعامل گروه مپنا – نیز ماموریت این مرکز را به عنوان اولین تجربه گروه مپنا در همکاری با اکوسیستم استارت آپی کشور در حوزه سایبرفیزیک و هوشمندسازی اعلام کرد.

هدف از افتتاح این مرکز نواوری باز ، جمع آوری ایده‌های خلاق و هدایت آن ها تا جایی است که به کسب و کارهای مورد نیاز بازار فناوری و همچنین گروه مپنا بدل شود.

آزمایشگاه نوآوری باز که در گام اول با برنامه شتابدهنده اینترنت اشیا و علوم داده آغاز به کار کرده است، ۹ تیم را در بازه های ۶ ماهه شتابدهی خواهد کرد.

 

اسکرول به بالا